استایل زنانه

ساخت وبلاگ

سال‌های گذشته باوجود همه‌گیری کرونا سال‌های عجیب و سختی بودند. در این مدت جهان مورد هم تاثیرات فراوانی از این اتفاق پذیرفت. با این حال، سال جدید وعده‌ی سالی بهتر و روشن‌تر را به ما می‌دهد و همه امیدوارم تا امسال بتوانیم به زندگی طبیعی خود بازگردیم؛ به‌خصوص که بیشتر مردم جهان امیدوارند تا در نیمه‌ی دوم سال آینده، رفت‌وآمدها دوباره به حالت عادی برگردد و بتوانیم به این فکر کنیم که در مهمانی‌ها هم حضور پیدا کنیم؛ برندهای بزرگ و مطرح جهان هم مثل همه‌ی برای چنین اتفاقی سر از پا نمی‌شناسند و حسابی برنامه‌ریزی کرده‌اند! از آنجا که طبق برآوردهای این برندها، رفتار مشتریان طی این دو سال تغییرات زیادی داشته، سبک‌های مختلفی به‌عنوان ترند لباس بهار ۲۰۲۲ در نظر گرفته‌ شده که می‌توان آن‌ها را از انواع کلاسیک تا پیراهن‌ها و دامن‌های کوتاه دسته‌بندی کرد. حالا به نظر می‌رسد دنیای مد و فشن بعد از دوره‌ی کرونا جذاب‌تر و جالب‌تر از قبل باشد. اما آیا شما از این تغییرات خبر دارید و اینکه آیا آماده هستید تا با ترند لباس سال ۲۰۲۲ آشنا شوید؟ پس در این مطلب تا به انتها همراه ما باشید.

ترند لباس بهار 2022

ترند لباس بهار ۲۰۲۲ از بسیاری جهان با سال‌های قبل تفاوت‌های بسیاری دارد؛ دلیل آن هم شاید تغییر رفتار مشتریان و طبیعتا طراحان طی همین ۲ سال گذشته باشد که باعث شده تا لباس‌هایی با فرم، استایل و جنس راحت‌تر برای آسایش افراد تولید و راهی بازار شود. البته این اتفاق به آن معنی نیست که طراحان مد کلا پیروی از سبک و سیاق سال‌های پیش را کنار گذاشته باشند؛ با این حال، زمانی که از ترند لباس‌های سال ۲۰۲۲ صحبت می‌کنیم، دوباره لباس‌های پر زرق‌وبرق دهه‌ی ۹۰ یا لباس‌های کوتاه سال ۲۰۰۰ در ذهنمان تداعی می‌شود. اما این‌ها همه‌ی آن چیزی نیست که استایل ترند امسال خواهد بود.

۱. شلوارهای فاق کوتاه، دوباره پا به میدان می‌گذارند!

شلوار فاق‌کوتاه، ترند سال جدید!

بیست سال از زمانی که به دیدن شلوارهای جین فاق کوتاه عادت داشتیم، می‌گذرد و جالب اینجاست که قرار است تا این ترند لباس بهار ۲۰۲۲ را حتی بیشتر از سال‌های ۲۰۰۰ میلادی شاهد باشیم!

اگر نمی‌دانید آن‌ها چطور ست کنید، باید بگوییم که کار ساده‌ای در پیش دارید. این نوع شلوار جین اسپرت شیطنت‌آمیز را می‌توان با بافتنی‌های بلند، تاپ‌های برش‌خورده یا انواع نیم‌تنه‌ها ست کرد. البته فاق کوتاه را می‌توانید در دامن‌های مد امسال هم پیدا کنید. به‌نوعی می‌توان گفت که این ترند جدید سال ۲۰۲۲ ما را به یاد خواننده‌ی پاپ آمریکایی «بریتنی اسپیرز» می‌اندازد.

فشن‌شوهای ورساچه و تام فورد قبلا این نوع لباس را به‌عنوان استایل ترند امسال رونمایی کرده بودند.

۲. دامن‌ پلیسه‌ی بلند، از کاربردی‌ترین لباس‌‎های ترند لباس بهار ۲۰۲۲

دامن بلند پلیسه

بدون اغراق می‌توان گفت که دامن‌های پلیسه، یکی از کاربردی‌ترین ترندهای لباس امسال به‌شمار می‌آیند. آن‌ها سبک و راحت هستند و فارغ از اینکه بخواهید آن‌ها را در چه فضا و مراسمی به‌ تن کنید، می‌توانند قد متفاوتی داشته باشند. به نظر می‌رسد طراحان دامن‌های میدی، امسال تا حد زیادی از این نوع دامن الهام بگیرند.

برای پوشیدن دامن‌های پلیسه هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ می‌توانید آن‌ها را در انواع پرینت‌شده، رنگی و ساده در استایل مختلف و حتی مونوکروم با انواع و اقسام اکسسوری‌ها همراه کنید. ضمن اینکه دامن‌ پلیسه‌ی مجلسی زیبایی فوق‌العاده‌ای به استایل شما در سال جدید می‌بخشد.

۳. براقِ فلزی، دوست داشتنی و چشمگیر

پارچه‌ براق ترند 2022

یکی دیگر از ترندهای بهار امسال، استفاده از پارچه‌های براق است که برق فلزی را به‌خاطرمان می‌آورند. درخشش این نوع لباس‌ها حالتی مجلل به‌وجود می‌آورد و اگر می‌خواهید در محفلی به چشم بیایید، انتخاب آن‌ها می‌تواند همه‌ی آن‌چیزی باشد که نیاز دارید. این ترند پر زرق‌و‌برق سال ۲۰۲۲ را می‌توانید در کالکشن‌هایی از فندی، تام فورد، بورا آکسو و ورساچه پیدا کنید.

۴. بسیار شفاف، شیطنتی آشکار به‌عنوان ترند پارچه ۲۰۲۲

پارچه های شفاف جذاب!

این نوع پارچه که مصارف خاص خودش را دارد، به‌تازگی موردتوجه بسیاری از طراحان لباس قرار گرفته تا خلاقیت خود را به کار بیاندازند. این نوع لباس شاید برای آن‌ها که از فصل‌های سرد سال خسته‌ شده‌اند، یک انتخاب ایده‌آل باشد تا بیشتر و بهتر از همیشه آفتاب را روی پوست خود احساس کنند. ترند پارچه شفاف ۲۰۲۲ را می‌توان در لایه‌بندی‌ها و ضخامت‌های مختلف پیدا کرد و به‌این‌ترتیب آن‌ها که این نوع پوشاک را می‌پسندند، می‌توانند بنا به سلیقه‌شان لباس‌های بسیار بدن‌نما، یا نیمه‌شفاف را در کمدشان جا بدهند.

این را هم بگوییم که این ترند لباس بهار ۲۰۲۲ را می‌توانید در کالکشن برندهایی نظیر Simone Rocha و David Koma پیدا کنید.

۵. دامن‌‌های خیلی کوتاه، جذابیتی در قالب ترند لباس بهار ۲۰۲۲!

دامن‌ های کوتاه، مد جدید امسال!

همان‌طور که گفتیم، قرار است دامن‌های چین‌دار و پلیسه ترند فصل آتی باشند اما این معنای نادیده گرفتن باقی استایل‌ها نیست!

یکی از انواع استایل ترند امسال، دامن‌های مینی خیلی کوتاه است که سوپرمدل‌های دهه‌ی ۹۰ میلادی را به خاطرمان می‌آورد. این نوع دامن‌ها را می‌توان به‌همراه نیم‌تنه‌ها پوشید تا زیبایی بیشتری به استایل شما بدهد. دامن های مینی، در طرح‌ها و جنس‌های مختلف در بازار موجود هستند تا شما بتوانید هر ترکیبی را که دوست دارید با آن‌ها بسازید. یادتان باشد، با این‌که این دامن‌ها کوچک هستند و با مقدار کمی پارچه تولید می‌شوند اما تاثیرشان بدون اغراق چشمگیر است!

این نوع دامن‌های خیلی کوتاه در کالکشن بهار ۲۰۲۲ برندهای معروفی مثل پرادا، دیور و ورساچی مورد استفاده قرار گرفته.

۶. کت‌وشلوار سفید، ترند شیک بهار امسال

کت و شلوار سفید زنانه، ترند بهار 2022

یکی از ترند های لباس بهار ۲۰۲۲ که خانم‌های ایرانی هم به سادگی می‌توانند آن را بیرون از خانه به‌ تن کنند، همین کت‌وشلوارهای سفید است. لباسی که با رنگ روشن و دوخت عالی خود می‌تواند به شهر رنگ و روی تازه‌ای بدهد.

شما می‌توانید برای اینکه استایلتان از یکدستی خارج شود، این استایل ترند را با اکسسوری‌هایی مثل کمربند و کیف به رنگ سیاه ست کنید تا با ایجاد تضاد رنگی، جذابیت بیشتری به لباس خود بدهید. ضمن اینکه این نوع ترند لباس ۱۴۰۱ در کالکشن برندهایی نظیر Pferdgarten، Holzweiler، Erdem و Michael Kors دیده شده است.

۷. جوراب‌شلواری‌ها، اکسسوری‌های جذاب سال جدید

جوراب‌شلواری‌

جوراب‌شلواری‌ها معمولا طی زمستان طرفداران بیشتری دارند اما همین که پا به فصل گرم می‌گذاریم افراد ترجیح می‌دهند تا آن‌ها را کنار بگذارند. حالا امسال طراحان مد سنت‌شکنی کرده‌اند تا این اکسسوری جذاب هم ترند لباس بهار ۲۰۲۲ باشد؛ البته قرار نیست آن‌ها را به شکل همیشگی ببینید، بلکه طراحان آن‌ها در قالب‌هایی مانند ساق‌های توری، جوراب‌های قلاب‌بافی شده یا جوراب‌های بلند با تزییات مختلف روانه‌ی بازار خواهند کرد!

این ترند جدید در کالکشن برندهای ننسی دوجاکا، یوهان وانگ و دیوید کوما مشاهده شده است.

۸. لباس‌های بندی، یک استایل ترند تمام و کمال!

لباس‌های بنددار جذاب و زیبا!

این نوع لباس‌ها به‌تازگی ترند شده‌اند اما می‌توان از استقبال خریداران حدس زد که باید در فصول آینده، لباس‌های بندی را به‌عنوان یک رقیب سرسخت برای دیگر ترند های لباس بهار ۲۰۲۲ در نظر بگیریم. چه آن لباس بندی که برای تکمیل استایل خود انتخاب کرده‌اید تاپ باشد، کفش یا حتی شلوار، در هر صورت جذابیت آن‌ها به زیبایی هرچه تمام‌تر خود را نشان می‌دهد. هرچند که بعضی نگران خطوط ناخوشایند برنزه روی پوستشان هستند اما باید بگوییم که لباس‌های بندی چنان جذابیتی دارند که به‌راحتی نمی‌توانید به این دلیل ساده از آن‌ها چشم‌پوشی کنید!

استایل ترند امسال با لباس‌های بندی در کالکشن‌ برندهایی مانند Altuzarra، Jonathan Simkhai، Knwls و Supriya Lele دیده شده و بسیاری از افراد را با زیبایی خاصش چشم‌ به راه فصل بهار گذاشته است.

۹. هدیه‌ای برای عاشقان لباس‌های چشم‌گیر: لباس‌های زرد نئونی

لباس‌های نئونی چشمگیر

آن‌ها که از تنالیته‌ی زرد در قالب رنگ لباس لذت می‌برند، سال بی‌نظیری را پیش رو دارند. لباس‌های زرد نئونی بناست که یکی از داغ‌ترین ترند های لباس بهار و تابستان ۲۰۲۲ باشند. جالب اینجاست که استایل مونوکروم با این رنگ احتمالا یکی از خاص‌ترین استایل های ترند امسال را بسازد!

این نوع خاص از پوشاک را می‌توانید در کالکشن‌های برندهایی مانند دیوید کوما، پرادا و ریچارد کوین پیدا کنید.

۱۰. بافتنی‌ها و قلاب‌بافی‌ها (در کمال شگفتی) ترند پارچه بهار ۲۰۲۲!

لباس های بافتنی و قلاب بافتی، ترند بهار 2022

خیلی به‌ندرت پیش می‌آید که بافتنی‌ها برای فصل بهار و تابستان به‌عنوان ترند پارچه انتخاب بشوند اما سال ۲۰۲۲ قصد دارد در دنیای مد یک سال خاص باشد و به همین دلیل هم هست که شما می‌توانید انواع تاپ، نیم‌تنه، شلوار، دامن و حتی کیف‌های تابستانه را از جنس پارچه‌های بافتنی یا قلاب‌بافی تهیه کنید. این استایل ترند، بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها برای قدم‌زدن کنار ساحل یا گردش‌های شبانه در شهر به‌شمار می‌آیند.

در کالکشن‌های جدید برند سنت لوران یا سوپریا می‌توانید این ترند لباس بهار ۲۰۲۲ را ببینید.

منبع:www.digistyle

glamour magazine

استایل زنانه...
ما را در سایت استایل زنانه دنبال می کنید

برچسب : مجله مد و فشن, نویسنده : بهناز women-style بازدید : 145 تاريخ : شنبه 18 تير 1401 ساعت: 18:54

اگر چه به نظر می‌رسد این روزها «مد و فشن» (Fashion) از هیچ قانونی پیروی نمی‌کند، اما دنیای مد و لباس قاعده‌هایی دارد که طراحان لباس و استایلیست‌ها از گذشته رعایت می‌کرده‌اند. قواعدی که در طول تاریخ مد و پوشاک جمع‌آوری شده است به شما کمک می‌کند که راحت‌تر لباس انتخاب کنید و بهترین استایل را داشته باشید. در این مطلب از مجله‌ی اینترنتی دیجی‌استایل، ۴۰ نکته و ترفند برتر مد و فشن را به نقل از «مجله‌ی InStyle» به شما آموزش می‌دهیم. دانستن نکات بیشتر مد و فشن به شما کمک می‌کند که یک استایل متفاوت و حرفه‌ای داشته باشید و درست مانند استایلیست‌های معروف لباس بپوشید.

البته پیش از آنکه به سراغ بررسی این ۴۰ نکته برویم، بهتر از شما را بیش از پیش با مد، صنعت مد و دانستنی‌های جالبی در مورد آن آشنا کنیم.

مد چیست؟

مد چیست

اغلب، مد یا فشن به عنوان یک صنعت جهانی در نظر گرفته می‌شود با موضوع پیش‌بینی اینکه ما چه چیزی می‌پوشیم، چگونه در مقابل دیگران ظاهر می‌شویم و سبک استایل‌مان چگونه است؛ اما مد فقط یک تجارت نیست. بلکه یک نوع پدیده‌ی فرهنگی و اجتماعی است که برگرفته از میل انسان‌ها به امتحان کردن چیزهای جدید است. مد یا فشن چیزی است که ما به طور روزانه با آن سروکار داریم. حتی افرادی که می‌گویند برایشان مهم نیست چه لباسی بپوشند و کدام رنگ‌ها را با هم ست کنند، هر روز صبح لباس‌هایی را انتخاب می‌کنند که بیانگر احساس و نکات زیادی در مورد آن‌هاست. 

یک ویژگی مشخص و قابل توجه در دنیای مد و فشن، تغییر است. ما دائما در حال آشنا شدن با ایده‌های جدید درباره‌ی سبک موسیقی، فیلم، انواع لباس‌ها و نحوه‌ی پوشیدن آن‌ها و… هستیم. برای مثال عینک ری‌بن بعد از فیلم Men In Black در بین مردم بسیار محبوب شد یا در دهه‌ی ۱۹۵۰ اکثر نوجوانان مانند الویس پریسلی لباس می‌پوشیدند. همه‌ی این موارد مثالی از مد و فشن در زندگی ما هستند. 

با برخی از برندهای برتر جهان آشنا شوید

 
فشن ویک

برندهای برتر در دنیای مد کفش:

  • نایک (Nike)
  • آدیداس (Adidas)
  • لوم (Loom)
  • ریباک (Reebok)
  • پوما (Puma)
  • کانورس (Converse)
  • نیوبالانس (New Balance)
  • ایر جردن (Air Jordan)
  • اسکچرز (Skechers)
  • تامی هیلفیگر (Tommy Hilfiger)

برندهای برتر در دنیای مد مردانه و زنانه:

  • گوچی (GUCCI) – برند ایتالیایی
  • لویی ویتون (Louis Vuitton) – برند فرانسوی
  • شنل (Chanel) – برند فرانسوی
  • زارا (ZARA) – برند اسپانیایی
  • یونیکلو (UNIQLO) – برند ژاپنی
  • اچ اند ام (H&M) – برند سوئدی
  • پرادا (Prada) – برند ایتالیایی
  • تیفانی اند کو (Tiffany & Co) – برند آمریکایی
  • کارتیر (Cartier) – برند فرانسوی
  • فندی (FENDI) – برند ایتالیایی
  • هرمس (Hermès) – برند فرانسوی
  • بالنسیاگا (Balenciaga) – برند اسپانیایی
  • دیور (Dior) – برند فرانسوی
  • ژیوانچی (Givenchy) – برند فرانسوی
  • ورساچه (Versace) – برند ایتالیایی
  • رالف لورن (Ralph Lauren) – برند آمریکایی

تاریخچه‌ی طراحی مد و فشن

تاریخچه مد

منشا طراحی مد در اصل به سال ۱۸۲۶ برمی‌گردد. باورها بر این است که Charles Frederick Worth، اولین طراح مد جهان از سال ۱۸۲۶ تا ۱۸۹۵ بود. چارلز در ابتدا پارچه فروش بود و بعد یک خانه‌ی مد در پاریس راه‌اندازی کرد؛ در واقع او کسی بود که برای اولین بار سنت خانه‌های مد و فشن را شروع کرد و به مردم می‌گفت که چه لباسی برای آن‌ها مناسب است و بهتر است که بپوشند.

در این دوره، تعدادی از خانه‌های مد برای توسعه دادن به الگوهای لباس خود، شروع به استخدام هنرمندان کردند. الگوها به مشتریان ارائه و توضیح داده می‌شد و اگر مورد پسند آن‌ها بود، سفارش می‌دادند و لباس‌ها دوخته می‌شد. 

در آغاز قرن بیستم، تحولات جدیدی در مد و فشن رخ داد که ابتدا از پاریس شروع شد و از آن‌جا به سایر نقاط جهان گسترش پیدا کرد. طرح‌های جدید لباس قبل از اینکه راه خود را به جهان باز کنند، ابتدا در پاریس متولد می‌شدند. به همین دلیل می‌توانیم پاریس را “پایتخت مد” بدانیم. در طول این دوره، مد و فشن صرفا همان مدل لباس بود که منحصرا برای افراد طراحی و دوخته می‌شد. در اواسط قرن بیستم، لباس‌های فشن شروع به تولید انبوه کردند، بخش تولید عمده افزایش پیدا کرد و مردم انتخاب‌های بیشتری در خرید لباس داشتند. در اواخر قرن بیستم، مد و فشن در بین مردم بیشتر رواج پیدا کرد و آگاهی مردم در این مورد افزایش پیدا کرد؛ بنابراین آن‌ها به جای تکیه بر روندهای حاکم در بازار، شروع به انتخاب لباس‌های راحت و مناسب با سبک استایل خود کردند. 

امروزه، همان‌طور که می‌دانید، طراحی مد به عنوان یکی از شغل‌های عالی در جهان پذیرفته شده است موسسات بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارند که دوره‌های زیادی را در خصوص طراحی مد و فشن به شما آموزش می‌دهند. 

طراحی مد و فشن در ایران چگونه شروع شد؟

اگر دوست دارید بدانید مد و فشن دقیقا چه زمانی وارد ایران شد، باید بگوییم که سفر کردن ایرانیان از جمله درباریان و دانشجویان به خارج از کشور در زمان قاجاریه، باعث باز شدن راه مد و فشن به ایران شد. اگر دقیق‌تر بگوییم، نقطه‌ی شروع آن زمانی بود که همسر فتحعلی شاه الیزابت مک‌نیل، همسر جان مک‌نیل (Sir John McNeill که نماینده‌ی بریتانیا در ایران بود) را به یکی از مهمانی‌هایش دعوت کرد. 

لباسی که الیزابت بر تن داشت، بسیار ساده اما شیک و چشم‌گیر بود. او یک پیراهن سفید ساتن با چین‌های توری و شنلی قرمز و ابریشمی پوشیده بود؛ این استایل با لباس‌ها و جواهرات پر زرق‌وبرق درباریان ایران کاملا در تضاد بود. اما همین لباس‌های ساده و زیبا باعث جلب توجه همسر فتحعلی شاه شد و این موضوع آغازی برای ورود مد به ایران بود. به تدریج علاوه بر درباریان، افراد معمولی نیز تلاش می‌کردند تا سبک لباس پوشیدن و حتی آرایش‌های اروپایی را تقلید کنند. 

همچنین در دوره‌های بعدی قاجاریه، ناصرالدین شاه از جمله کسانی بود که به مد و فشن علاقه‌ی بسیار زیادی داشت و سبک‌های اروپایی و پوشیدن لباس‌های آن‌ها را بسیار تشویق می‌کرد. دختر ناصرالدین شاه، تاج‌السلطنه که تحصیل کرده بود و همیشه از آزادی زنان حمایت می‌کرد، گسترش مد در ایران را بسیار راحت‌تر کرد. همچنین به نوعی می‌توان او را اولین طراح مد لباس‌های ایرانی-اروپایی نیز دانست. 

طراحی مد و لباس چیست؟طراحی مد

طراحی مد (Fashion Designing) را می‌توان به سادگی به عنوان “هنر تولید لباس‌های فشن” توصیف کرد؛ اما مانند هرچیز دیگری، طراحی مد نیز در طول زمان تغییر کرده و مفهوم متفاوتی به خود گرفته است. یعنی بسیاری از آیتم‌های دیگر به جز لباس در زیرمجموعه‌ی مد و طراحی مد قرار گرفته‌اند؛ مانند انواع اکسسوری از جمله کیف، کفش، زیورآلات و… 

طراحی مد شاخه‌های بسیار گسترده و زیادی دارد و شما با توجه به علاقه و استعدادتان می‌توانید در هر کدام از آن‌ها تخصص پیدا کنید و به عنوان یک طراح مد (Fashion Designer) شروع به کار کنید. طراحی لباس عروس، لباس بچگانه، لباس شنا، لباس مردانه، لباس زنانه، کیف، کفش، جواهرات و… برخی از شاخه‌های طراحی مد هستند. همچنین تحولات در زمینه‌ی طراحی مد باعث ایجاد مسیرهای شغلی مرتبط دیگری از جمله آرایشگری، عکاسی، روزنامه‌نگاران مد، مشاوران مد و… شده است. 

برخی از بهترین دانشگاه‌های طراحی مد در جهان

بهترین دانشگاه‌های طراحی مد آمریکا:

  • Fashion Institute of Technology, New York
  • Parsons: Fashion, Art and Design School, New York
  • Westphal College of Media Arts & Design, Philadelphia
  • Stephens College, Columbia
  • Kent State University, Ohio

بهترین دانشگاه‌های طراحی مد بریتانیا:

  • London College of Fashion, London
  • Central Saint Martins, London
  • Royal College of Art, London
  • Manchester School of Art, Manchester
  • University of Westminster, London

بهترین دانشگاه‌های طراحی مد ایتالیا:

  • Istituto Marangoni Inteational, Milan
  • Polimoda, Florence
  • Istituto Europeo di Design, Milan
  • Koefia Academy, Rome
  • Accademia Costume e Moda, Rome

بهترین دانشگاه‌های طراحی مد فرانسه:

  • ESMOD Inteational, Paris
  • Institut Francais de la Mode, Paris
  • L’IFM Ecole de mode IFM Paris, Paris
  • Studio Berçot, Paris
  • Paris College of Art, Paris

مد پایدار (Sustainable Fashion) چیست؟

مد پایدار

حتما اصطلاح مد پایدار را شنیده‌اید. از آن‌جایی که صنعت مد و فشن یکی از صنایع آلوده و خطرناک برای محیط زیست است، برخی از برندهای فشن به دنبال راهی برای حفاظت از محیط زیست هستند و مد پایدار به همین دلیل به وجود آمده است. مد پایدار که با عنوان مد زیست محیطی هم شناخته می‌شود، حرکت و فرآیندی برای ایجاد تغییر در سیستم و محصولات مد و فشن است به طوری که به محیط زیست، عدالت اجتماعی و پایه‌های اقتصادی بیشتر توجه شود.

تفاوت مد و فشن با استایل چیست؟

استایل

شاید به نظرتان این دو مورد تفاوت خیلی زیادی باهم نداشته باشند؛ اما باید بدانید که مد و استایل هم از لحاظ معنایی و هم مفهوم تفاوت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. 

همان‌طور که می‌دانید، مد و فشن نوعی سبک غالب در یک فرهنگ معین و در یک زمان مشخص است. مد ارتباط دقیقی با ترندهای جدیدی که شما در حین خرید با آن‌ها روبه رو می‌شوید دارد. از سویی دیگر، استایل، همان شیوه‌ی خاص هر فرد برای بیان خودش است. فرقی نمی‌کند که این شیوه از طریق لباس پوشیدن است یا نوشتن یا حتی یک سبک کاری. بنابراین در دنیای مد “استایل” به معنای سبک شخصی است؛ برای مثال شما برای خود یک مدل لباس و اکسسوری خاص و مدل موی منحصر به فرد انتخاب می‌کنید و این موارد در کنار هم شما را از دیگران متفاوت می‌کند.

مد امسال چیست؟

ترند فشن 2022
 

اگر از دسته افرادی هستید که دوست دارید ترندها و مد روز را دنبال کنید، باید پیگیر اخبار برندها، مجله‌هایشان و فشن‌شوها باشید تا متوجه شوید که ترند هر فصل چیست و کدام آیتم‌ها در دنیای مد طرفدار بیشتری دارند. شاید با دیدن فشن شوها و کت‌واک‌ها، لباس‌ها و استایل مدل‌ها کمی به نظرتان مسخره و خنده‌دار به نظر برسد؛ اما دلیل استایل‌های عجیب و غریب، نشان دادن قدرت در طراحی و دوخت هر برند است. علاوه بر آن، در فشن شوها باید به نکات ریز و جزئیات استایل‌ها توجه کنید تا بتوانید ترندهای جدید را پیدا کنید. در نتیجه اگر فرضا یک پاپیون غول پیکر روی لباس مدل‌ها دیدید، تعجب نکنید؛ این به معنی برگشت تزئینات پاپیونی روی لباس‌هاست. 

برای مثال شلوارهای پارچه‌ای، ژاکت‌های ورزشی، انواع مختلف مدل عینک و کتانی‌های مینیمال برای آقایان، کفش‌های پلتفرم، کمربندهای زنجیری، بلیزرهای اوورسایز و شلوارهای بلند و گشاد برای خانم‌ها از ترندهای سال ۲۰۲۲ است. ترندهای مد همیشگی نیستند و بعد از مدتی کاملا از چرخه‌ی فشن خارج می‌شوند؛ اما به طور کلی اگر به دنبال راهی هستید تا استایل به روزتر، جذاب‌تر و مدرن‌تری داشته باشید، دنبال کردن ترندهای فشن و رعایت برخی نکات حتما در این مورد به شما کمک خواهد کرد.

حالا به سراغ بررسی ۴۰ نکته‌ای می‌رویم که هر خانمی باید آن‌ها را بداند و در استایل خود رعایت کند.

۱. لباس‌های بدن‌نما را با استراتژی بپوشید

استایل آنجلینا جولی

بخشی از جذابیت و گیرایی استایل شما به این بستگی دارد که بدانید چقدر از بدنتان در یک لباس باید پوشیده باشد و چقدر از آن می‌تواند دیده شود.

«جن راد» (Jen Rade)، استایلیست آنجلینا جولی، پیشنهاد می‌کند «تنها یک بخش از بدنتان را برای دیده شدن انتخاب کنید.»

بنابراین، اگر یک لباس مجلسی دکلته انتخاب می‌کنید، دامن شما نباید بیش از اندازه کوتاه باشد، یا اگر لباستان کوتاه یا دارای چاک بلند است، بهتر است شانه‌ها پوشیده باشند.

۲. شومیز سفید را فراموش نکنید
توصیه‌ی مهم: شومیز سفید را ترجیحا با دست بشویید یا با لباس‌های کاملا سفید دیگر در ماشین لباسشویی بریزید. بیش از حد از مایع سفیدکننده استفاده نکنید، چون باعث زرد شدن پارچه می‌شود.
اگر قرار باشد داخل کمد لباس‌هایتان یک لباس همیشه کاربردی داشته باشید، حتما یک شومیز سفید ساده انتخاب اول است. شومیزهای سفید همان‌هایی هستند که می‌توانید به وفور در استایل مرلین مونرو پیدا کنید.

یک شومیز سفید و ساده‌ی زنانه به راحتی به یک شلوار جین ظاهری درخشان می‌دهد و باعث می‌شود یک دامن ساده، کلاسیک و خاص به نظر برسد.

۳. اکسسوری‌ها را از رنگ‌های روشن انتخاب کنید
اگر تیپ شما پر است از رنگ‌های خنثی مثل سرمه‌ای، مشکی، شتری یا خاکستری، به سادگی می‌توانید به این رنگ‌ها کمی انرژی بدهید؛ کافیست کیف و کفش خودتان را از رنگ‌های روشن و تند مثل قرمز انتخاب کنید.

اکسسوری‌ها شامل انواع کیف، کفش، زیورآلات، کمربند، شال و روسری به راحتی می‌توانند یک تیپ ساده و بدون رنگ را جذاب و منحصر به فرد نشان دهند و علاوه بر این خیلی راحت با هر تیپی ست می‌شوند.

۴. قد شلوار را با قد پاشنه‌ی کفش تنظیم کنید

قد مناسب شلوار

«کیت یانگ» (Kate Young)، یکی از معروف‌ترین استایلیست‌های هالیوود، معتقد است «بزرگ‌ترین اشتباه خانم‌ها این است که قد شلوارشان را متناسب با قد پاشنه‌ی کفش انتخاب نمی‌کنند.»

در واقع یک شلوار باید یا مناسب کفش‌های تخت زنانه باشد یا کفش‌های پاشنه بلند.

۵. عصرها از کیف دوشی استفاده کنید

یک کیف ظریف زنانه با بند بلند زنجیری بهترین انتخاب برای عصر یا سر شب است. این نوع کیف‌ها نه تنها جذاب هستند، بلکه اجازه می‌دهند دستان شما برای گرفتن ظرف میوه یا لیوان نوشیدنی آزاد باشد. این توصیه‌ی «شر کالتر» (Cher Coulter) به عنوان یکی از استایلیست‌های معروف است. حتی می‌توانید بند کیف را به صورت یک طرفه و کج بیندازید تا آزادی بیشتری داشته باشید.

۶. برای شلوار جذب پارچه‌ی کشی مناسب است

اگر یک شلوار جذب زنانه انتخاب می‌کنید توجه داشته باشید که پارچه‌ی شلوار کمی الیاف کشی مثل اسپاندکس یا لایکرا داشته باشد. در واقع یک شلوار نخی کامل نمی‌تواند فرم جذب خوبی روی بدن به خود بگیرد.

به همین دلیل هم شلوارهای جین جذب معمولا ترکیبی از ۹۵ درصد نخ و ۵ درصد اسپاندکس هستند. این فرمول در هر شلوار زنانه‌ای که فرم جذب دارد باید رعایت شود.

۷. به شست‌وشو و نگهداری از لباس هم فکر کنید

لباس‌ها در صورتی همیشه زیبا و خوش‌فرم دیده می‌شوند و می‌توانند تا مدت‌ها در کمد لباس شما جا خوش کنند که به خوبی از آن نگهداری کنید.

برخی از لباس‌ها نگهداری‌های خاصی می‌خواهند؛ مثل یک لباس سفید یا شیری خیلی درخشان که لازم است همیشه خشکشویی شود یا یک بلوز ظریف زنانه با سنگ‌دوزی‌های خاص که لازم است همیشه با دست شسته شود.

همیشه به توصیه‌های شست‌وشوی روی تگ لباس توجه کنید و اگر فکر می‌کنید حوصله‌ی رعایت آن‌ها را ندارید، قید آن لباس را بزنید.

۸. متناسب با فرم بدن لباس بپوشید

متناسب با فرم بدن لباس بپوشید

«شوشانا گراس» (Shoshanna Gruss) که یکی از طراحان بنام مد و لباس است، اعتقاد دارد «وقتی فرم و مدل لباس متناسب با اندام خودتان را پیدا کردید، باید همیشه از همان مدل خاص پیروی کنید.»

برای مثال اگر ریزنفش هستید شاید بهتر باشد پیراهن‌های ماکسی خیلی بلند نپوشید و یک پیراهن کمربنددار با قد تا بالای زانو را جایگزین آن کنید. یا اگر بالاتنه‌ی درشتی دارید بهتر است بلوز با راه‌راه‌های افقی را فراموش کنید و به جای آن طرح‌های ساده یا لباس‌های بدون طرح بپوشید.

راهنمای کامل انتخاب پیراهن مجلسی بر اساس شکل اندام
۹. لباس‌های محبوب‌تان را لیست کنید
اگر همیشه موقع خرید لباس گیج می‌شوید و نمی‌دانید دقیقا چه مدل‌هایی را باید انتخاب کنید، بهتر است یک لیست از ۱۰ لباس محبوب کمدتان تهیه کنید. این کار کمک می‌کند به راحتی تشخیص دهید کدام مدل لباس با آنچه که از قبل دارید همخوانی خوبی دارد و همچنین به شما یادآوری می‌کند که کدام مدل‌ها را هیچ گاه نمی‌پوشید.

۱۰. با آمادگی کامل لباس پرو کنید
اگر قرار است یک لباس خیلی مهم مثل یک لباس مجلسی خاص بخرید، فراموش نکنید که پیش از پرو کردن حتما گن داشته باشید. پوشیدن گن، لباس زیر و سوتین مناسب باعث می‌شود لباس فرم واقعی خودش را روی تن شما نشان بدهد.

حتی جزییات را هم رعایت کنید؛ پوشیدن کفش پاشنه بلند، زدن رژ لب و مرتب کردن موها کمک می‌کند تصور بهتری از نتیجه‌ی نهایی به دست بیاورید.

۱۱. اگر شک دارید، جین را یک سایز کوچک‌تر انتخاب کنید

سایز مناسب شلوار جین

موقع خرید شلوار جین زنانه، هرگاه شک و تردید داشتید سراغ یک سایز کوچک‌تر بروید. شلوارهای جین معمولا کش می‌آیند به مرور زمان کمی گشاد می‌شوند؛ بنابراین انتخاب یک سایز کوچک‌تر، مطمئن‌تر خواهد بود. علاوه بر این، هیچ چیز بیشتر از جینی که شل و وارفته به نظر برسد استایل شما را خراب نمی‌کند.

۱۲. کمد لباستان را خلوت کنید

لباس‌ها هم به کمی جا برای نفس کشیدن نیاز دارند! باید بتوانید به سادگی تمام لباس‌هایتان را ببینید و از بین آن‌ها انتخاب کنید، بدون این که مجبور باشید برای پیدا کردن یک لباس یا کفش خاص کل کمدتان را زیر و رو کنید.

پس کمد لباس‌هایتان را مرتب کنید و هر لباسی را که بیش از یک سال نپوشیده‌اید، به دیگران ببخشید.

۱۳. همیشه نمای پشتی را هم چک کنید

همیشه پیش از ترک خانه اطمینان حاصل کنید که آنچه در آیینه می‌بینید هم رضایت‌بخش است. تمام زوایا مهم هستند. به حرف ما اعتماد داشته باشید.

۱۴. از گردنبندها لایه لایه استفاده کنید

کوکو چنل

رویکرد هر چه بیشتر بهتر «کوکو شانل» (COCO Chanel)، که از طراحان معروف دنیای مد و لباس است، هنوز هم در دنیای فشن کاربرد دارد. استفاده کردن هم‌زمان از چند گردنبند می‌تواند نمادی از خلاقیت شما در یک استایل باشد. می‌توانید چند گردنبند از یک جنس انتخاب کنید یا از آن بهتر به دنبال ایجاد کنتراست باشید.

۱۵. آستر لباس را بررسی کنید

کیفیت آستر و دوخت تمیز آن امضای یک طراح و از بهترین نشانه‌های کیفیت یک لباس است. پس همیشه تنها به ظاهر بیرونی بسنده نکنید و نگاهی دقیق به دوخت و جنس آستر لباس هم بیندازید تا بتوانید ارزش واقعی یک لباس را تعیین کنید.

۱۶. ذهنتان را بازکنید

اگر در اتاق پرو از لباسی خوشتان نیامد به این هم فکر کنید که شاید فقط با چیزی که به آن عادت کرده‌اید متفاوت است. شاید نظرتان عوض شد!

۱۷. وفادار باشید

استایل کیت میدلتون

این نکته‌ای است که می‌توانید از «کیت میدلتون» (Kate Middleton)، دوشس کمبریج، یاد بگیرید! اگر لباس‌های یک برند با سلیقه‌ی شما متناسب است به آن وفادار بمانید، چون احتمالا تمام مجموعه‌های آینده‌ی آن برند هم مناسب شما خواهد بود!

این کاری است که کیت میدلتون در انتخاب استایل‌های خود انجام می‌دهد؛ استفاده از برندهای همیشگی و طراحان خاصی که از گذشته برای او لباس طراحی می‌کرند.

۱۸. هرگاه شک داشتید کفش رنگ پا بپوشید

کفش پاشنه‌بلندی که رنگ پا باشد همیشه انتخاب مطمئنی است و علاوه بر این پاهای شما را هم بلندتر نشان می‌دهد.

۱۹. طرح راه راه را در کمدتان داشته باشید

طرح راه راه

۲۰. هرگز یک کت یا کاپشن خسته کننده نخرید

«هلمز یانگ» (Holmes Yang) که یک طراح لباس مشهور است می‌گوید: «اهمیت لباس‌هایی مثل کت و کاپشن هرگز نباید نادیده گرفته شود. در طول روز بسیاری از افراد شما را با این لباس‌ها می‌بینند و اصلا متوجه نمی‌شوند زیر آن‌ها چه لباس‌هایی به تن دارید.»

استایل زنانه...
ما را در سایت استایل زنانه دنبال می کنید

برچسب : مد, نویسنده : بهناز women-style بازدید : 127 تاريخ : چهارشنبه 15 تير 1401 ساعت: 18:58

برطرف سازی ایرادات اندامی با کمک طراحی لباس:

بدون شک انتخاب لباس مناسب و به جا در جذابیت فردی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. هر چه قدر هم که فرد زیبا و بی عیب و نقص باشد باز هم نمی‌توان نقش لباس را در جذابیت شخصی کتمان کرد و نادیده گرفت.

به نوعی خوش پوشی و خوشتیپ بودن ورای زیبایی است. پس می‌توان با انتخاب لباس جذاب و زیبا هر فردی را زیباتر و جذاب‌تر کرد.

برای این منظور فاکتورهای مختلفی باید مد نظر افراد قرار بگیرد که عموما طراحان لباس به این مسائل آگاهی دارند. یکی از این فاکتورها برطرف سازی ایرادات اندامی است که با کمک رنگ، طرح و… در لباس می‌توان زیبایی و جذابیت فردی را در همه افراد افزایش داد.

البته توجه فرمایید منظور از ایرادات اندامی وجود نقص یا عیب نیست بلکه این اصطلاحی است که به کمک آن می‌توان لباس حرفه‌ای‌تر و مناسب‌تری را برای هر نوع از اندام طراحی کرد.

چه طور با انتخاب لباس مناسب جذاب‌تر شویم؟

طراحی لباس مناسب برای اندام‌های گوناگون

برای روشن‌تر شدن بهتر موضوع، برای انواع طبقه‌بندی اندامی نکته‌هایی را یاد خواهیم کرد:


بررسی جنس پارچه در برطرف کردن ایرادات اندامی


افراد درشت هیکل و یا به عبارتی سایز بزرگ 
افراد کوتاه اما درشت
 
افراد بلند قد
 
افراد لاغر
 
افراد کوتاه و لاغر
 
افراد گردن کوتاه و گردن بلند
 
افراد چهارشانه
 
افراد بالاتنه بلند
 
و…

طراحی لباس برای اندام‌های مختلف
بررسی رنگ لباس برای برطرف سازی ایراد اندامی:
 
رنگ لباس یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در ظاهر لباس است که قطعا در جذابیت فرد تاثیر فراوانی می‌گذارد. درباره فاکتور رنگ برای طراحی لباس به مقاله کلی‌تر و جداگانه‌ای نیازمندیم و در این متن صرفا به تاثیر رنگ در برطرف سازی  ایرادات اندامی خواهیم پرداخت.

 
رنگ مناسب لباس برای افراد چاق:
 
باید توجه داشت که رنگ‌های سرد و تیره به دلیل آنکه فاصله دید از میدان دید را کاهش می‌دهند برای افراد درشت هیکل  مناسب‌تر هستند چرا که آن‌ها را لاغرتر نشان می‌دهد. همچنین بایستی توجه داشت که هارمونی رنگ حفظ شود و لباس افراد درشت هیکل یک رنگ و یا از یک خانواده رنگی انتخاب شوند.

 
البته این بدان مهنا نیست که افراد درشت رنگ‌های گرم نپوشند، بلکه قطعا با رعایت دیگر موارد می‌توان لباس رنگ گرم پوشید و همچنان لاغرتر به نظر رسید، اما به طور کی رنگ‌های گرم فرد را چاق‌تر نشان می‌دهند.

 


 
رنگ مناسب لباس برای افراد لاغر و قد بلند:
 
استفاده از تضاد رنگی در مجموعه لباس به همراه رنگ‌های گرم و یا حتی تضاد تیره و روشنی برای افراد لاغر و قد بلند توصیه شده است.

 
رنگ مناسب لباس برای افراد کوتاه و چاق:
 
برای این افراد استفاده از رنگ‌های یک رنگ و یا خاکستری طیف تیره مناسب توصیه شده است.

 
رنگ مناسب لباس برای افراد کوتاه و لاغر:
 
رنگ‌های روشن و شاد و حتی براق به طوری که کلیت حالت لباس در یک طیف رنگی باشد مناسب است و فرد را بلندتر نشان می‌دهد.

 
رنگ مناسب لباس برای افراد بالاتنه بلند:
 
در این مورد استفاده از کمربندی که با رنگ کلی لباس در تضاد است توصیه می‌شود. در واقع کمربند به مانند تاثیر (طرح) در برطرف کردن ایرادات اندامی عمل خواهد کرد که در بخشی دیگر به تاثیر نوع طرح‌ها و نقش‌ها در برطرف سازی ایرادات اندامی خواهیم پرداخت.

 
رنگ مناسب پوشاک و لباس برای افراد چهارشانه:
 
استفاده از رنگ‌های ملایم، استفاده از تضاد تیره و روشنی برای افراد چهارشانه توصیه شده است.

 
بررسی جنس پارچه در برطرف کردن ایرادات اندامی:

جنس پارچه نیز یکی از عواملی است که در انتخاب آن با توجه به اندام هر فرد بایستی توجه داشت چرا که به عنوان مثال برخی از جنس‌های پارچه وجود دارند که حالت چسبان داشته که طبعا لین نوع جنس از پارچه‌ها برای گروهی از افراد به خصوص افراد درشت‌تر شاید باب میل نباشد.

 
همچنین پارچه‌هایی که جنس آن‌ها آهاردار است به دلیل آنکه حجم بدن را بیشتر نشان می‌دهند ممکن است برای افراد چاق‌تر مناسب نباشد.

 

بررسی طرح روی پارچه در برطرف کردن ایراد اندامی:
 

یکی از مهم ترین بخش‌های مورد توجه در برطرف سازی ایرادات اندامی توجه به طرح روی پارچه لباسی است که می‌توان با خطوط روی طرح پارچه و یا با اشکال موجود بر روی آن توجه را از یک نقطه از بدن به سوی دیگری معطوف کرد.

 

به عنوان مثال حتی می‌توان با یک خط عمودی یا افقی بر روی لباس، فرد را بلند قد تر و یا چاق‌تر نشان داد که طراح لباس با توجه به این موارد برای هر فرد می‌تواند لباس مناسب‌تری را طراحی کند.بررسی طرح روی پارچه در برطرف کردن ایراد اندامی

 

بررسی طرح روی پارچه در برطرف کردن ایراد اندامی

 

بررسی چند نکته:
 

 
پارچه‌های چهارخانه و گل‌دار عمدتا فرد را چاق‌تر نشان می‌هند.
 
راه راه عمودی در پارچه باعث لاغرتر دیده شدن افراد می‌شود
 
افراد درشت در صورت تمایل به استفاده از طرح‌های روی پارچه می‌توانند از طرح‌های ریزتر استفاده کنند و بهتر است که رنگ طرح با رنگ اصلی پارچه تفاوت چندانی نداشته باشد.
 
افراد بلند و لاغر می‌توانند از برش‌های افقی، پارچه‌های گل‌دار و طرح‌دار ( حتی طرح‌های درشت‌تر) استفاده کنند.
 
افراد کوتاه و لاغر بهتر است که از طرح‌های پارچه عمودی استفاده کنند و چون اندام لاغری نیز دارند به رنگ‌های شاد نیز می توانند روی آورند.
 
افرادی که بالا تنه بلندتری نسبت به پایین تنه دارند می‌توانند در صورت تمایل لباس‌های دو تکه‌ای استفاده کنند که لباس بالا تنه اندکی کوتاه‌تر و لباس پایین تنه  بلندتر باشد و یا از خطوط عمودی در شلوار و پایین تنه خود بیشتر بهره ببرند.
 
افراد چهارشانه می‌توانند از خطوط اریب بر روی پارچه بهره ببرند.

برطرف سازی ایرادات اندامی با کمک طراحی لباس
 
برطرف سازی ایرادات اندامی با کمک طراحی لباس

 

تا این جای کار سعی کردیم با ارائه چندین نکته، کلیات موجود مربوط به ایرادات اندامی و شیوه برطرف سازی آنها را برای اندام های مختلف شرح دهیم. اما در مقالات تخصصی‌تر در آینده برای هر نوع از اندام نکات طلایی بیشتری را مورد بررسی قرار خواهیم داد که توجه به آن در جذابیت فردی موثر خواهد بود.

 

لباس جذاب و تاثیر آن
 
جمع بندی:
 
توجه به ایرادات اندامی و بر طرف کردن آن‌ها در طراحی لباس یکی از فاکتورهایی است که توجه  به آن فرد را جذاب‌تر از قبل نشان خواهد داد. البته همه ما می‌دانیم که جذابیت و کاریزماتیک بودن تنها به یک یا دو عامل محدود نمی‌شود و شاید باید به موارد بسیاری در کنار هم توجه کرد تا بتوان فردی جذاب‌تر شد.

 
اینکه چاق باشیم یا لاغر، بلند یا کوتاه و… هیچ کدام تضمین کننده جذابیت نیست و هیچ کدام عیب به حساب نمی‌آیند، جذاب کسی است که سعی کند هر روز بهترین خودش باشد و با رعایت برخی نکات به پیشرفت خود در حد توان کمک کند.

 
خداوند همه ما را جذاب آفریده…

 
منبع:magmodlife
 

استایل زنانه...
ما را در سایت استایل زنانه دنبال می کنید

برچسب : استایل, نویسنده : بهناز women-style بازدید : 109 تاريخ : يکشنبه 12 تير 1401 ساعت: 18:10

دنیای مد و فشن استایل‌های مختلف و سبک‌های متفاوتی را در اختیار طرفداران خود قرار داده است تا هر فرد با در نظر گرفتن سلیقه و آنچه که به آن علاقه دارد، پوشش مناسب خود را انتخاب کند. در این بین شناختن استایل‌های مختلف این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با شناخت کافی، آیتم‌های مختلف را کنار یکدیگر ترکیب کرده و یک استایل بی‌نقص برای خود خلق کنید. با ما همراه باشید تا با چند سبک و استایل محبوب در دنیای مد و فشن آشنا شوید.

استایل کژوال؛ سبک و راحت

اگر بخواهیم استایل کژوال را به صورت خلاصه تعریف کنیم یعنی پوشش سبک و راحتی که بدون صرف هزینه بالا در استایل‌های روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از افراد با بهره‌مندی از خلاقیت خود می‌توانند استایل‌های فوق‌العاده و بی‌نظیری را با آیتم‌های کژوال بسازند. انتخاب عناصر مختلف برای استایل کژوال مختص فصل مشخصی نیست و افراد می‌توانند با اضافه کردن لایه‌ها به پوشش خود استایل‌های مختلفی را برای فصل‌های سرد و گرم خلق کنند. سبک کژوال انواع مختلفی دارد که در ادامه هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

استایل اسمارت کژوال

سبک‌های لباس پوشیدن برای افراد بسیار متنوع است و هر فردی می‌تواند با آگاهی و هوشمندی خود لباس‌های مناسب را انتخاب کند. تعداد افرادی که با استایل کژوال آشنا هستند زیاد است؛ اما تعداد کمی وجود دارند که با استایل اسمارت کژوال آشنا باشند. اسمارت کژوال از جمله استایل‌هایی است که در کنار ایجاد حس راحتی، تا حدی ظاهر رسمی را فراهم می‌کند؛ بنابراین می‌توان آن را مرزی میان راحتی و خوشتیپ بودن دانست.

این استایل بیشتر مناسب مراسم‌هایی مانند جشن عروسی، ضیافت‌های شام و جلسه‌های کاری است. در هنگام انتخاب استایل اسمارت کژوال برای خود توجه داشته باشید که لازم است چند قانون ساده را رعایت کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید یک پیراهن ماکسی برای مجلسی که دعوت هستید بپوشید، انتخاب رنگ‌های خنثی مانند سفید و مشکی بهترین گزینه خواهند بود.

 

استایل بیزینس کژوال

استایل بیزینس کژوال شباهت بسیار زیادی به استایل اسمارت کژوال دارد؛ اما در واقع رسمی‌تر و مجلسی‌تر از آن به شمار می‌آید. در این سبک فرد راحتی بیشتری برای انتخاب لباس‌های خود دارد و انواع پیراهن‌های ساده با رنگ‌های خنثی در این استایل ترکیب بسیار مناسبی هستند. توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید از انواع تیشرت‌ها در این سبک استفاده کنید.

 

استایل تعطیلات

تا به حال چیزی در رابطه با استایل تعطیلات به گوشتان خورده است؟ شما چه مواردی را در هنگام مسافرت و تعطیلات برای خلق یک استایل بی نظیر انتخاب می‌کنید؟ لباس‌هایی که برای تعطیلات انتخاب می‌شوند لازم است شیک، راحت و با رنگ مناسب باشند. فراموش نکنید که پوشیدن انواع صندل‌های راحت که از طراحی جذاب برخوردار باشند، می‌توانند بهترین انتخاب برای گردش‌های تابستانی شوند. شما می‌توانید با انتخاب انواع اکسسوری‌های مختلف مانند کلاه و عینک آفتابی، به دیده شدن استایل خود کمک کنید.

استایل بوهمین

استایل بوهو یا بوهمین آزادی و طبیعت گرایی را رکن اصلی خود می‌داند؛ و به همین دلیل این استایل جایگاه به خصوصی در بین انواع استایل‌های غیر رسمی در صنعت مد و فشن به دست آورده است. سبک لباس پوشیدن افرادی که به این

استایل علاقه‌مند هستند، منحصر به فرد است. که بیشتر در سفر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله استایل‌های بوهمین می‌توان به انواع لباس‌های توری، گلدار، گشاد، پارچه‌های طرحدار و لباس‌های راحت و آزاد اشاره کرد.

لباس‌های این استایل معمولا با انواع طرح‌های هندسی بسیار متنوع و زیبا طراحی و تولید می‌شوند تا افراد احساس آزادی و راحتی بیشتری داشته باشند. همچنین بهره مندی از انواع تزیینات مانند اضافه کردن منگوله، پر و مهره به بی نقص دیده شدن لباس شما کمک زیادی می‌کند. یکی دیگر از مشخصه‌های اصلی استایل بوهمین استفاده از انواع رنگ‌های طبیعی مانند سبز، آبی، قرمز و قهوه‌ای است.

علاوه بر لباس‌هایی که در این استایل، راحتی و جذابیت بالایی را برای شما به همراه خواهند داشت، می‌توانید از آرایش‌های طبیعی و ساده نیز استفاده کنید. انواع مدل‌های مو فر و بافته شده به دیده شدن استایل بوهمین کمک می‌کنند. این استایل راحت تنها منحصر به خانم‌ها نیست؛ بلکه آقایان هم می‌توانند از انواع آیتم‌های مناسب آن در مسافرت و استایل‌های روزمره استفاده کنند و به این ترتیب راحتی‌ بالایی را برای خود فراهم کنند.

استایل پرپی

مهم نیست جنسیت شما آقا باشد یا خانم؛ اگر به ظاهری شیک و جذاب که در عین حال ساده نیز باشد اهمیت بالایی قائل هستید، می‌توانید از استایل پرپی یا استایل کالجی در خریدهای خود کمک بگیرید. لازم نیست کمد لباس خود را پر از آیتم‌های متفاوت کنید تا از استایل پرپی استفاده کنید، بلکه تنها خرید چند لباس کلاسیک و شیک با زیورآلات مناسب به داشتن ظاهری بی‌نظیر به شما کمک خواهد کرد.

در اصطلاح کلمه پرپی به لباس فرم مدارس و دانشگاه‌ها گفته می‌شود که در سواحل شرقی آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه این استایل در بین بانوان و آقایان شیک پوش، محبوبیت بالایی را کسب کرده است. زیورآلاتی مانند مروارید به عنوان گوشواره یا گردنبند، عضو جدایی ناپذیر استایل پرپی هستند؛ که در کنار آن استفاده از انواع عینک آفتابی و کمربندهای شیک نیز به داشتن ظاهری بدون ایراد به شما کمک می‌کند.

کلام آخر

دنیای مد از چندین سبک مختلف برای پوشش تشکیل شده تا افراد با در نظر گرفتن فرم اندام، سلیقه و موقعیت خود گزینه‌های مناسب‌شان را انتخاب کنند؛ اما فراموش نکنید که هر یک از این استایل‌ها اصول و قوانینی را دارند که باید در هنگام انتخاب مورد استفاده قرار بگیرند.

منبع:banimode

استایل زنانه...
ما را در سایت استایل زنانه دنبال می کنید

برچسب : مد, نویسنده : بهناز women-style بازدید : 131 تاريخ : شنبه 11 تير 1401 ساعت: 18:37

بازیگران ایرانی امسال هم روانه جشنواره مهم کن شدند. در این مقاله از استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۲ می‌گوییم. استایل‌هایی که جنجال‌های زیادی درست کرده‌اند و نظرات مختلفی درباره‌شان وجود دارد. آماده‌اید؟

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۲
جشنواره کن همیشه دو بخش دارد. گروه فیلم‌هایی که شرکت کرده‌اند، در یک نشست مطبوعاتی حاضر می‌شوند و پیش از کنفرانس از آنها در مراسم فوتوکال عکس‌هایی گرفته می‌شود. حضور دیگرشان هم در مراسم فرش قرمز است که طی آن، فیلم نمایش داده می‌شود.

در مراسم فوتوکال پوشش افراد چندان رسمی نیست اما برای حضور در فرش قرمز، پوشیدن لباس‌های رسمی لازم است. در واقع، جشنواره کن فرانسه درس‌کد (dress code) یا اصول پوششی مخصوصی دارد که باید رعایت شود.

۱. ترانه علیدوستی؛ استایلی با خطاهای پرتعداد
ترانه علیدوستی در حضورهای بین‌المللی خود معمولا پوشش خوبی دارد. طرح لباس‌هایش با اندام او در هماهنگی‌اند و البته اجرای خوبی هم دارند. این‌بار، داستان کمی متفاوت است. ترانه در دو حضور خود در جشنواره کن، انتخاب‌هایی داشته که از نظر دنیای مدوفشن خطاهایی فاحش دارند.

 

 

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۲

لباس ترانه علیدوستی در اجرا و طراحی ایراداتی داشت. برای مثال، کنار هم گذاشتن دو رنگ از طیفی مشابه باعث شده بود که هم از نظر بصری استایل گیرایی به‌وجود نیاید و هم قد علیدوستی کوتاه‌تر به‌نظر برسد.

ژیپونی که برای دامن در نظر گرفته شده بود هم از زیر دامن قابل‌دیدن بود. یقه پیراهن هم بنا به محدودیت‌های حجاب انتخاب شده بود اما گردن را کوتاه نشان می‌داد و جلوه لباس را در بخش بالاتنه هم مخدوش می‌کرد. توربانی که ترانه برای پوشش سفر داشت، انتخاب خوبی بود چون اگر شال یا روسری استفاده می‌کرد، به‌دلیل بسته‌بودن یقه جلوه خوبی به‌وجود نمی‌آمد.

آرایش ترانه مطلوب بود و گوشواره‌هایش هم زیبایی و تناسب خوبی با استایل داشتند. با توجه به انتخاب‌های پیشین ترانه برای حضور در مراسم بین‌المللی، انتظار می‌رفت که با پوشش بهتری ظاهر شود. اما این‌طور نشد.

فوتوکال جشنواره

استایل ترانه علیدوستی

در مراسم فوتوکال و نشست مطبوعاتی، ترانه علیدوستی استایل پرایراد دیگری برای خود تدارک دیده بود. دوخت لباس آنچنان که بایدوشاید کیفیت نداشت. کیست‌ها و بدکارشدن دکمه در کت نشان از بی‌دقتی در دوخت داشت. بلاتکلیفی طرح کت‌وشلوار هم یکی دیگر از مشکلات این استایل بود.

کت حالت معمولی داشت اما شلوار با طراحی اورسایز (oversized) دوخته شده بود. وجود کراواتی مشکی در این استایل هم بی‌مورد به‌نظر می‌رسید. همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، لباس‌های فوتوکال چندان رسمی نیستند. پس انتخاب این کراوات دلیلی نداشت. تناسب آن با باقی بخش‌ها هم جالب از کار درنیامده بود.

روسری توری علیدوستی انتخاب بدی نبود اما شیوه بستن آن روی سر و دور گردن باعث نامنظم‌شدن نهایی استایل شده بود. انتخاب کفش‌های نوک‌تیز در کنار شلوار واید تقریبا مناسب بود.

با این حال، جلوه کلی تیپ و استایل علیدوستی خوب از کار درنیامد. قبول دارید؟ نکته دیگری که باید در حضور روی فرش قرمزها و مراسم مخلتف در نظر گرفته شود، رعایت پُز یا همان ژست مناسب برای عکاسی است. ترانه نسبت به این موضوع هم توجه زیادی به‌خرج نداده بود.

۲. پیمان معادی؛ مناسب با خطاهای جزئی

معادی از بازیگران بین‌المللی است که در فیلم‌ها و سریال‌های خارجی متنوعی حضور داشته است. از او انتظار می‌رود که قواعد حضور در جشنواره‌های جهانی را رعایت کند. در کن ۲۰۲۲ هم استایل او مناسب بوده اما خطاهایی هم داشته که در ادامه مطرح می‌شوند.

فرش قرمز

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۲

پیمان معادی در فرش قرمز کت‌وشلوار آراسته و خوش‌دوختی به‌تن داشت. او کدهای پوششی را به‌خوبی رعایت کرده و از پاپیون هم استفاده کرده بود. قد شلوار و دوخت کت مطلوب بود و نمره خوبی می‌گرفت. این کت‌وشلوار از برند جورجیو آرمانی انتخاب شده بود.

 

فوتوکال جشنواره

 

استایل بازیگران ایرانی در جشنواره کن

در فوتوکال فیلم برادران لیلا، پیمان معادی با ظاهر مناسبی حضور داشت. کفش‌ها اسپرت بودند و در هماهنگی کامل با کت‌وشلواری غیررسمی قرار داشتند. پوشت (دستمال داخل جیب) هم طرحی متناسب با استایل داشت. کت‌وشلوار پیمان معادی از برند جورجیو آرمانی انتخاب شده بود.

معادی هم مانند ترانه علیدوستی باید به مقوله پزگرفتن یا همان ژست عکاسی بیشتر دقت کند. زمانی که دکمه کت‌ بسته است، دست‌کردن در جیب ایده چندان جالبی نخواهد بود و جلوه کلی استایل را مخدوش می‌کند.

۳. نوید محمدزاده؛ صاحب نمره قبولی

محمدزاده سابقه خوبی در انتخاب استایل‌هایی مناسب با اصول دنیای مدوفشن ندارد. با این حال، حضور خوبی در جشنواره کن ۲۰۲۲ داشت. او متناسب با اندام و سلیقه شخصی‌اش از استایلی استفاده کرد که نمره قبولی می‌گیرد.

فرش قرمز

بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۲

استایل نوید محمدزاده هم مانند پیمان معادی در فرش قرمز خوب و متناسب بود. دوخت کت‌وشلوار، پاپیون، کفش‌ها و همه‌چیز متناسب به‌نظر می‌رسید. او مانند دفعات قبلی حضورش در جشنواره‌های خارجی و ایرانی از انتخاب‌های نامتعارف صرف‌نظر کرده بود. در ضمن، برند زَر-دوز طراحی و دوخت استایل نوید را انجام داده است.

فوتوکال جشنواره

استایل بازیگران ایرانی در کن

محمدزاده استایلی اسپرت برای حضور در کنفرانس مطبوعاتی و فوتوکال جشنواره کن انتخاب کرده بود. کاپشن و شلواری اسپرت در کنار کتانی‌هایی که مدلشان نسبت به اندازه دم‌پای شلوار متناسب بود، استایل او را قابل‌قبول می‌کرد.

جالب است، نویدی که همیشه زیر ذره‌بین طراحان لباس قرار دارد و انتقادات فراوانی درباره استایلش مطرح می‌شود، حضوری متناسب‌تر از باقی افراد گروه فیلم «برادران لیلا» داشت.

۴. سعید پورصمیمی؛ مناسب و قابل‌قبول

جذاب‌ترین حضور یک ایرانی روی فرش قرمز کن امسال را سعید پورصمیمی داشت. فارغ از اینکه او بازیگر بزرگی است و راه‌رفتنش روی فرش قرمز برای نخستین‌بار برایمان خوشایند و دوست‌داشتنی است، استایلش هم قابل‌تمجید به‌نظر می‌رسد.

فرش قرمز

پورصمیمی در کن

پورصمیمی هم مانند سایر مردان فیلم برادران لیلا در مراسم فرش قرمز، کت‌وشلواری بسیار برازنده به‌تن داشت. کار طراحی و دوخت لباس سعید پورصمیمی را خانه مد راد به‌عهده داشته است. کدهای پوششی را رعایت کرده بود و ایست و پُزهایی مناسب هم داشت. برای همین در تصاویری که از او ثبت شده هم برخلاف برخی دیگر از بازیگران، آراسته‌تر به‌نظر می‌رسد.

فوتوکال جشنواره

استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۲

در مراسم فوتوکال و کنفرانس مطبوعاتی هم استایل پورصمیمی نمره خوبی می‌گیرد. او کت، پیراهن و شلواری غیررسمی به‌تن داشت. رنگ و جنس بخش‌های مختلف استایل با هم در هماهنگی بودند و از نظر دوخت و ایست روی بدن هم مشکلی متوجه آنها نبود.

با بررسی استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۲ به این نتیجه می‌رسیم که استخدام استایلیست ماهر و آگاهی از ژست‌های مناسب عکاسی چقدر برای حضور روی فرش قرمز ضروری است.

۵. فرشته حسینی؛ انتخابی عجیب

استایل بازیگران در جشنواره کن ۲۰۲۲

بازیگران جوان این روزهای سینمای ایران هم در مراسم کن حضور داشت. او اندام و چهره زیبایی دارد. بنابراین، انتخاب‌های متعددی برای طراحی استایل پیش رویش هستند. با این حال، در بیشتر مواقع، تصمیمات خاص و گاهی عجیب در این زمینه می‌گیرد.

مدتی است که فرشته حسینی با برند زر-دوز همکاری می‌کند. لباس‌های او در جشنواره کن هم کاری از همین برند است. او اُورالی با منجوق‌دوزی‌ها و پولک‌ها روی پارچه به‌تن داشت. لباس اندام زیبای او را به‌رخ می‌کشید اما چندان رسمی نبود.

البته نمی‌توان این استایل را در دسته غیررسمی‌ها هم قرار داد. بیشتر می‌شود گفت که طرحی نامتعارف داشت که شاید بهتر بود برای نخستین حضور حسینی در جشنواره کن از آن استفاده نمی‌شد. توربان هم این حس را تداعی می‌کرد که با لباسی مناسب برای رزم روبه‌رو هستیم.

آرایش اندک و استفاده‌نکردن از اکسسوری در استایل هم از سلیقه‌های شخصی حسینی است. با این حال، بهتر بود که برای ناحیه گردن فکری می‌کرد و از حجم زیادی از استایل را در این قسمت خالی نمی‌گذاشت.

حالا شما بگویید
در این مقاله از استایل بازیگران ایرانی در کن ۲۰۲۲ گفتیم. ترانه علیدوستی انتظارات را برآورده نکرد و استایلش ایراداتی قابل‌توجه داشت. آقایان حضور بهتری داشتند. فرشته حسینی که همراه همسرش نوید محمدزاده حاضر بود هم استایل چندان چشمگیر و استانداردی نداشت. نظر شما چیست؟ کدام‌یک حضور بهتری داشتند؟ استایل‌های بازیگران را پسندیدید؟

منبع:manomode

استایل زنانه...
ما را در سایت استایل زنانه دنبال می کنید

برچسب : استایل بازیگران ایرانی, نویسنده : بهناز women-style بازدید : 170 تاريخ : سه شنبه 7 تير 1401 ساعت: 1:07

اکنون که در ماه آخر بهار به سر می‌بریم و کم‌کم گرمای هوای تابستانی را تجربه می‌کنیم، ببینیم برندهای ایرانی چه تغییراتی در محصولاتشان داده‌اند و چقدر تحت تاثیر ترندهای جهانی عمل کرده‌اند .
در برندهای ایرانی مجموعه بهار به دلیل همزمانی با عید نوروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود. برندهای ایرانی باید در برداشت خود از ترندهای جهانی برای این فصل دقت لازم را به عمل بیاورند. توجه به ترندها اهمیت ویژه‌ای دارد و ما نیاز داریم تا با مد جهانی همراه شویم زیرا مد در عین حال که مختص به هر منطقه است و باید بومی‌سازی شود، جهان‌شمول نیز هست.

بعضی از آیتم‌ها و ترندها جهانی هستند و در ایران به دلیل محدودیت واردات پوشاک در سال‌های اخیر، نیاز به همراهی با روند مد باید توسط برندهای بومی تامین شود تا از نظر خلاقیت، روند تولید و رضایت مشتری به استانداردهای جهانی نزدیک شویم. در این تحلیل ما توجهی به خرده‌فروشی‌ها یا فروشگاه‌های آنلاینی که البسه وارداتی را به فروش می‌گذارند نداریم. این تحلیل با توجه بررسی کلی پوشاک تعدادی از مطرح‌ترین برندهای ایرانی انجام شده است که دارای تیم طراحی هستند و به صورت مجموعه‌ای و با برنامه‌ریزی و طبق فصل مجموعه‌های خود را طراحی می‌کنند؛ زیرا هدف نقد عملکرد طراحی در برندهای پوشاک ایرانیست.

عکاسی مجموعه بهاره برند سارک

 

ترندهای جهانی که در برندهای ایرانی نیز مشاهده می‌شوند

کفش کالج

کفش‌های کالج بهترین رابط زمستان و تابستان هستند و برای هوای متعادل بهار مناسب هستند. کالج‌ها به اندازه چکمه‌ها گرم نیستند و آزادی صندل‌ها را نیز ندارند و پا را  کامل می‌پوشانند.

 

 

کت و شلوار

کت و شلوارهای اورسایز دهه 80 در این بهار و تابستان، با اپل‌های سرشانه، شلوارهای گشاد و با رنگ‌های چشم‌نواز و شاد، انقلابی را در کمد لباس اداری شما برپا می‌کنند. جذابیت یک کت و شلوار ساده سفید، سیاه یا دارای رنگ خنثی به خوبی ثابت شده است، اما در عین حال هیچ بحثی وجود ندارد که جهان امسال برای کمی تنوع و شادی نیز آماده است. امسال شما می‌توانید با کت و شلوارهایی در رنگ‌های مختلف از نارنجی گرفته تا سبز و بنفش بدرخشید کفش کالج برند آرتمن

 

کت و شلوار

کت و شلوارهای اورسایز دهه 80 در این بهار و تابستان، با اپل‌های سرشانه، شلوارهای گشاد و با رنگ‌های چشم‌نواز و شاد، انقلابی را در کمد لباس اداری شما برپا می‌کنند. جذابیت یک کت و شلوار ساده سفید، سیاه یا دارای رنگ خنثی به خوبی ثابت شده است، اما در عین حال هیچ بحثی وجود ندارد که جهان امسال برای کمی تنوع و شادی نیز آماده است. امسال شما می‌توانید با کت و شلوارهایی در رنگ‌های مختلف از نارنجی گرفته تا سبز و بنفش بدرخشید.

 کت و شلوارهای ترند امسال

دامن میدی

دامن‌های بلند آیتم مناسبی برای انتقال از فصل زمستان به بهار هستند. آن‌ها مانند شلوارهای تنگ، راحتی و آزادی حرکت شما را از بین نمی‌برند اما در عین حال پاها را گرم نگه می‌دارند. این یک کالای اصلی در کمد شماست و با آمدن بهار شما آزادی بیشتری برای ست‌کردن بقیه آیتم‌های کمدتان با آن‌ها دارید. دامن‌های ماکسی امسال، نامتقارن یا چین‌دار هستند.

دامن‌های ماکسی در برندهای ایرانی

تاپ و تیشرت‌های کراپ

ترند محبوب دهه 90 و اوایل 2000 میلادی در میان خوانندگان و هنرپیشه‌های جوان که اغلب آنها را با شلوار جین یا شلوارک کوتاه ست می‌کردند، بازگشته است. بعلاوه شاید بد نباشد که با فرا رسیدن تابستان تاپ و تیشرت‌هایتان را کوتاه‌تر انتخاب کنید و آن‌ها را با شلوارک، دامن و شلوار جین ست‌ کنید تا با آب و هوا سازگارتر باشید.
این ترند گاها تا جایی پیش می‌رود که که لباس‌های زیر یا لباس شنا به‌عنوان تاپ استفاده می‌شود. تاپ‌های مثلثی کوتاه که شبیه به مایوها هستند نیز، ظاهر Y2K را تداعی‌ می‌کنند.

تیشر‌ت‌های کراپ برند بادی اسپینر

جلب توجه با رنگ: سبز چمنی و صورتی نئونی

رنگ سبز چمنی از حدود 18 ماه گذشته به طور دائم در کت‌واک‌ها و فروشگاه‌های خرده‌فروشی پوشاک ظاهر شده است. این رنگ می‌تواند تنوع و تازگی را به کمد بهاره شما بیاورد.
همه به یاد داریم که ریحانا بارداری خود را در چه لباسی اعلام کرد. مردم کت صورتی نمادین را بر تن این مادر آینده دیدند. رنگ روشن نشانگر زندگی جدیدی بود؛ هم به معنای واقعی کلمه و هم به صورت نمادین و بدین صورت این رنگ به یکی از رنگ‌های مورد علاقه ما برای فصل بهار تبدیل شد. امسال شما می‌توانید انتظار داشته باشید که صورتی نئونی را در همه آیتم‌ها و بر تن همه افراد ببینید.

رنگ‌های سبز و صورتی ترند 2022

کیف‌های کیسه‌ای بزرگ

کیف‌های چرمی غول‌پیکر هستند؛ اما شما می‌توانید با یک کیف بزرگ برزنتی نیز از این ترند پیروی کنید. کیف‌های سطلی و استوانه‌ای نیز، از محبوب‌ترین‌های این بهار هستند.

کیف‌های کیسه‌ای
 

برندهای ایرانی برای مجموعه بهار و تابستان امسال عملکرد قابل قبولی در برداشت از ترندها داشته‌اند و بر خلاف پاییز و زمستان، محافظه‌کاری در رنگ‌ها کمتر دیده میشود و ترندهای رنگی شاد پا به ویترین فروشگاه‌ها گذاشته‌اند. مجموعه بهاره و تابستانه برندهای ایرانی، بازگشت به زندگی عادی پس از دو نوروز متوالی درگیر قرنطینه بودن را یادآور شدند و نحوه رونمایی و فضای فیلم برداری و عکاسیشان، حاکی از موج جدید سفر، دید و بازدید و بازگشت به سطح شهر بود. تعدادی از این مجموعه‌ها، دارای امضای طراحی قوی بوده‌اند و با کنار هم گذاشتن کلی لباس‌ها میتوان هویت جذاب بصری را مشاهده کرد که لباس‌های ایرانی را از یکنواختی درمی‌آورند و محدودیت‌های پوشش را کمرنگ‌تر می‌کنند.

همچنین در این فصل دقت در چیدمان فروشگاه‌ها، عکاسی‌های متفاوت و نورپردازی جذاب و دقت به جزییات در انتخاب خرج کار مانند دکمه‌ها به زیبایی تجربه خرید و نگهداری لباس افزوده است. همچنین وجود برش و رعایت نکردن تقارن که از ترندهای جذاب امسال بودند، با وجود اجبار در پوشیده بودن آیتم‌ها، با دقت خاصی در شومیزها، مانتوها و کت‌ها دیده می‌شوند که این خود نقطه قوت بزرگی است.

استفاده هوشمندانه از برش و عدم تقارن در برند ریس

ترندهایی که به علت وجود موانع و محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی، مشاهده نمی‌شوند

کت و دامن

کت و دامن امسال در اکثر کت‌واک‌ها و همچنین بر تن افراد مشهور مورد علاقه ما دیده می‌شود. اگر تصمیم به خرید آن‌ها گرفتید، به سراغ الگوهای خلاقانه و یا پارچه‌های طرحدار بروید تا یک سیلوئت مدرن از این آیتم را در کمد داشته باشید.

 ترند کت و دامن

ترندهایی که به درستی استفاده نشده‌اند یا جایشان خالیست

عینک آفتابی بزرگ

فریم‌های بزرگ عینک در این فصل در همه جا وجود دارند. عینک آفتابی بزرگ از زیبایی‌های نوستالژیک دهه 70 است. آفریم‌های بزرگ عینک در این فصل در همه جا وجود دارند. عینک آفتابی بزرگ از زیبایی‌های نوستالژیک دهه 70 است. آن‌ها فریم‌هایی هستند که نیمی از صورت را اشغال می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند خیلی راحت‌تر چهره خود را مخفی کنید و ناشناس بنظر برسید و به همین دلیل، مورد علاقه بسیاری از افراد معروف و ابزاری برای فرار از پاپاراتزی‌هاست.

عینک‌های آفتابی بزرگ

لژهای پهن و سنگین

این کفش‌ها را برای روزهایی که می‌خواهید احساس قدرت کنید، تاثیرگذارتر باشید و با وجود افزایش قدتان همچنان احساس راحتی کنید، به کمدتان اضافه کنید. امسال انواع کفش‌های کتانی، چکمه و کالج‌ها با این لژها طراحی شده‌اند و بر خلاف سایر کفش‌ها که فقط می‌توانند با ظاهر خاصی ست شوند، پلتفرم‌ها عملاً با همه چیز سازگار هستند.

پلتفرم‌های ترند بهار و تابستان

منبع:mag.sarak-co.com

استایل زنانه...
ما را در سایت استایل زنانه دنبال می کنید

برچسب : ترند های جهان, نویسنده : بهناز women-style بازدید : 127 تاريخ : يکشنبه 5 تير 1401 ساعت: 18:43

اکنون که در ماه آخر بهار به سر می‌بریم و کم‌کم گرمای هوای تابستانی را تجربه می‌کنیم، ببینیم برندهای ایرانی چه تغییراتی در محصولاتشان داده‌اند و چقدر تحت تاثیر ترندهای جهانی عمل کرده‌اند .
در برندهای ایرانی مجموعه بهار به دلیل همزمانی با عید نوروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود. برندهای ایرانی باید در برداشت خود از ترندهای جهانی برای این فصل دقت لازم را به عمل بیاورند. توجه به ترندها اهمیت ویژه‌ای دارد و ما نیاز داریم تا با مد جهانی همراه شویم زیرا مد در عین حال که مختص به هر منطقه است و باید بومی‌سازی شود، جهان‌شمول نیز هست.

بعضی از آیتم‌ها و ترندها جهانی هستند و در ایران به دلیل محدودیت واردات پوشاک در سال‌های اخیر، نیاز به همراهی با روند مد باید توسط برندهای بومی تامین شود تا از نظر خلاقیت، روند تولید و رضایت مشتری به استانداردهای جهانی نزدیک شویم. در این تحلیل ما توجهی به خرده‌فروشی‌ها یا فروشگاه‌های آنلاینی که البسه وارداتی را به فروش می‌گذارند نداریم. این تحلیل با توجه بررسی کلی پوشاک تعدادی از مطرح‌ترین برندهای ایرانی انجام شده است که دارای تیم طراحی هستند و به صورت مجموعه‌ای و با برنامه‌ریزی و طبق فصل مجموعه‌های خود را طراحی می‌کنند؛ زیرا هدف نقد عملکرد طراحی در برندهای پوشاک ایرانیست.

استایل زنانه...
ما را در سایت استایل زنانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهناز women-style بازدید : 111 تاريخ : يکشنبه 5 تير 1401 ساعت: 18:32

معرفی استایل ترند مناسب برای بهار ۱۴۰۱ برای همه ما هیجان انگیز است. با عبور از فصل سرما و وارد شدن به سالی نو، لذت انتخاب گزینه‌های مناسب برای فصل جدید شوق بسیار زیادی را با خود به همراه دارد. زمانی این هیجان و شوق جذابیت بیشتری به خود می‌گیرد که همراه با ترندهای سال باشد. به همین علت در این مقاله از بانی مد ترندهای مناسب برای بهار سال ۱۴۰۱ را به شما معرفی خواهیم کرد تا با خرید سریع آنها استایل فوق العاده‌ای را از خود به نمایش بگذارید. پس اگر دوست دارید تیپ شما همزمان با ورود به سال جدید، جذاب باشد با ما همراه باشید

استایل بهار ۱۴۰۱

امسال وقت آن رسیده تا بسیاری از آیتم های موجود در کمد خود را که هر سال با آمدن فصل بهار مورد استفاده قرار می‌دادید را تغییر دهید. مطمئن باشید استفاده از پیراهن‌های دکمه‌دار، کت‌های کتانی و …  بعد از چند سال حس خسته کننده‌ای را به شما انتقال خواهند داد. پس تنها با خرید چند آیتم استایل خود را نسبت به سال‌های قبل بی‌نظیر کنید.

لباس‌های گلدار

لباس‌های گلدار  یکی از ترندهای بهار سال ۱۴۰۱ است. فصل بهار همراه با شکوفه زدن درختان همراه است و حس تازگی را انتقال می‌دهد پس بهتر است برای داشتن استایل مناسب برای سال جدید و متناسب بودن با طبیعت لباس‌های گلدار را انتخاب کنید. یادتان باشد که پوشاک گلدار تنها به پیراهن یا روسری های گلدار ختم نمی‌شود، شما از این طرح میتوانید در اکسسوری‌های خود مانند کفش، کیف و کمربند هم استفاده کنید.

لباس های گلدار

کت جین رنگی

همانطور که اطلاع دارید رنگ سال ۲۰۲۲ و رنگ سال ۱۴۰۱ رنگ یاسی است پس به همین خاطر بهتر است از کت‌های جین رنگی مخصوصاً به رنگ یاسی در استایل بهاره خود استفاده کنید. استفاده از کت جین رنگی  به همراه اکسسوری‌های مناسب استایل فوق العاده‌ای در فصل بهار برای شما به وجود می‌آورد.

 کفش‌های ورزشی طرح دار

در فصل بهار طبیعت زیبایی‌های بیشتری را به دست می‌آورد و به همین خاطر بسیاری از ما علاقه داریم تا زمان زیادی را در طبیعت سپری کنیم به همین خاطر کفش‌های ورزشی بهترین گزینه جهت انتخاب هستند. بهترین گزینه کفش برای انتخاب در استایل بهاره ۱۴۰۱ کفش‌های ورزشی یا کتانی طرح‌دار است. اگر دسترسی به کفش‌های کتانی طرح‌دار ندارید به راحتی میتوانید خودتان دست به کار شوید و با خرید رنگ‌های مناسب جهت استفاده برای طراحی روی کفش، ایده‌های فوق العاده‌ای را روی کفش‌های کارکرده خودتان پیاده کنید.

کفش ورزشی طرحدار

 شلوار جین سفید و رنگی

رنگ سفید یکی از رنگ‌های هیجان انگیز و جذاب جهت استفاده در فصول گرم سال است. ترکیب رنگ سفید در کنار سایر گزینه‌ها برای شما بسیار راحت خواهد بود. اگر قصد دارید از شلوار جین سفید در بهار ۱۴۰۱ استفاده کنید توصیه می‌کنیم مانتو‌های خود را رنگهای روشن مانند صورتی یا یاسی انتخاب کنید تا جلوه بهاره بهتری به خود بدهید. استفاده از شلوار جین سفید و رنگی در کنار کفش‌های کتانی یا کفش‌های پاشنه بلند گزینه بسیار مناسبی برای بهار است. پس بهتر است اگر شلوار جین سفید یا رنگی ندارید هرچه سریع‌تر آن را از فروشگاه اینترنتی بانی مد خریداری کنید

شلوار جین رنگی

آستین‌های ویکتوریایی بزرگ و پف‌دار

در ادامه استایل های فوق العاده‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آنها می‌توانید خود را همگام با ترندهای بهار سراسر دنیا کنید. لباس‌هایی که در دوره ویکتوریا مورد استفاده قرار می‌گرفتند به آستین‌های بزرگ پف‌دار و چین‌های بسیار، معروف بودند؛ اما همان با توجه به طراحی‌های برندهای مطرح دنیا مشخص است که این طراحی‌ها دوباره مورد استفاده قرار گرفته است. پس در انتخاب لباس‌های خود، آستین‌های بزرگ و پف‌دار را در اولویت قرار دهید.آستین ویگتوریایی

 کفش‌های پاشنه بلند با بندهای دراز

اگر برای رفتن به یک مهمانی یا دیدار با دوستان خود آماده می‌شوید انتخاب کفش‌های پاشنه بلند با بندهای دراز که روی قوزک پا بسته میشود انتخاب فوق العاده‌ای خواهد بود. بهتر است برای زیباتر دیده شدن استایل خود از شلوار رنگ متضاد با کفش خود استفاده کنید

کفش پاشنه بلند

پوتین‌های درشت

اگر فکر می‌کنید با رسیدن فصل بهار فرصت استفاده از پوتین‌های خود را از دست داده‌اید سخت در اشتباه هستید، استایل‌های بهار سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد استفاده از پوتین‌های درشت برای استایل‌های روزمره به قوت خود باقی است و شما می‌توانید از آن در کنار سایر آیتم‌ها استفاده کنید.

مانتوهای چرمی

روزهای اولیه بهار با بادهای خنک همراه است استفاده از مانتوهای چرمی با قد بلند علاوه بر این که باعث می‌شوند شما استایل فوق العاده و به‌روزی داشته باشید می‌تواند از سرمای هوا هم محافظت کند. انتخاب رنگ در مانتو های چرمی برای بهار سال ۱۴۰۱ بسیار جسورانه است، به طور مثال شما می‌توانید از رنگ‌هایی مانند قرمز، سبز و … استفاده کنید و همینطور استفاده از طرح‌های حیوانی مانند پلنگی یا پوست ماری بسیار به چشم می‌خورد.

پوتین های درشت

شلوار چرم

شلوارهای چرم چند سال است که به یکی از آیتم‌های جذاب و پرطرفدار در استایل‌های روزمره و مهمانی تبدیل شده. شلوارهای چرم با ضخامت‌های مختلف برای فصول مختلف سال در دسترس است و شما کافی است با توجه به گرمای هوا گزینه مناسب را برای ست‌های خود انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که شلوار چرم علاوه بر اینکه در کنار پوتین‌ها می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد در هنگام استفاده با صندل هم ترکیب فوق العاده‌ای را ایجاد می‌کند

کفش‌های مربعی

دیگر وقت استفاده از کفش‌های کلاسیک با پاشنه‌ها و پنجه‌های گرد به پایان رسیده. انتخاب با پاشنه و پنجه مربعی استایل منحصر به فردی را به لباس‌های شما می‌دهد. ممکن است در برخی از شرایط انتخاب کفش‌های مربعی باعث شود پاهای شما بزرگتر از اندازه واقعی به نظر برسد؛ اما نگران این موضوع نباشید با شروع سال جدید بسیاری از افراد از کفش‌های مربعی در استایل خود استفاده می‌کنند و در نتیجه این موضوع برای همه به طور یکسان دیده خواهد شد.

کفش های مربعی

 کیف‌های سطلی و بزرگ

 

بسیاری از برندهای مطرح دنیا در کلکسیون پوشاک بهاره از کیف‌های سطلی و سایز بزرگ استفاده کردند. کیف‌های سطلی نخستین بار در سال ۱۹۳۲ توسط برند لویی ویتون مورد طراحی قرار گرفت؛ اما امروزه بسیاری از برندهای دیگر هم از کیف‌های سطلی در استایل‌های خود استفاده می‌کنند. در کنار آن استفاده از کیف‌های بزرگ برای بهار سال ۱۴۰۱ بسیار  جذاب خواهد بود.

منبع:www.banimode.com

استایل زنانه...
ما را در سایت استایل زنانه دنبال می کنید

برچسب : استایل, نویسنده : بهناز women-style بازدید : 103 تاريخ : شنبه 4 تير 1401 ساعت: 19:13

  • لباس های ریش ریش

ایده لباس های ریش ریش برگرفته شده از دهه 60 و 70 میلادی می باشد و در لباس های مجلسی سال 2022 شاهد این ترند جذاب هستیم.

لباس ترند سال

 

 

 

 

 

 

  • لباس‌های بلند

جالب است که پس از سال‌ها، همچنان لباس‌های بدون شانه به عنوان ترند لباس مجلسی زنانه معرفی شده‌اند. از جمله ویژگی‌های مهم این لباس‌های می‌توان به احساس راحتی در مهمانی‌ها اشاره کرد. همچنین استفاده از این مدل‌ها باعث جذابیت و جلب توجه بیشتر می‌شود.

لباس مجلسی ترند

  • لباس‌هایی از جنس ابریشم و براق

لباسی که به تازگی ویکتوریا همسر دیوید بکهام در مراسم عروسی پسرشان بر تن داشت، به شدت در بین طرفداران مد و لباس محبوب شده است. لازم به ذکر است که ویکتوریا خود طراح لباس است و برند خودش را دارد.

مدل لباس مجلسی ترند امسال

  • لباس‌های قلاب‌دار و بندی

بسیاری از خانم‌ها برای پوشیدن لباس مجلسی به دنبال مدل‌های خاص هستند که تا به حال شبیه آن را جایی ندیده‌اند. بنابراین، طراحان مد و لباس در سال 2020 به سراغ استفاده از قلاب یا بند در کناره‌های لباس مجلسی رفته‌اند. این در حالی است که مدل‌های قلاب‌دار را قبلا برای لباس خانگی و اسپرت پیشنهاد می‌کردند.

  • لباس‌های تزئین شده با پر

دوخت لباس و تزئین آن با انواع پرهای رنگی از زمان‌های قدیم رایج بوده است. به همین دلیل مورد توجه طراحان مد و استایل نیز قرار گرفته است. دوختن این پرها به یک لباس مجلسی می‌تواند شکوه و جذابیت بیشتری به آن داده و استایل شما را متفاوت‌تر از همیشه جلوه دهد.

  • لباس‌های چین‌دار

دامن‌های چین‌دار و لایه‌لایه را می‌توان به عنوان زیبا‌ترین ترند لباس مجلسی زنانه 2020-2021 به حساب آورد؛ چراکه دقت در طراحی آن‌ها و همچنین ظرافت دوخت‌شان باعث چشم‌نواز شدن لباس خواهد شد. نکته‌ی مهم اینجا است که انواع پارچه‌های چین‌چین را می‌توان به بخش‌های مختلف یک لباس مجلسی دوخت و آن را تا پایین لباس ادامه داد.

 لباس‌های دوخته شده با پارچه‌های کلاسیک
امروزه استفاده از انواع پارچه‌های مجلسی با طراحی کلاسیک و مدرن برای دوختن لباس زنانه افزایش پیدا کرده است. منحصربفرد بودن و سادگی این لباس‌ها باعث انتخاب آن‌ها به عنوان ترند لباس مجلسی زنانه شده است.

منبع:rochi.ir

استایل زنانه...
ما را در سایت استایل زنانه دنبال می کنید

برچسب : ترند, نویسنده : بهناز women-style بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 1 تير 1401 ساعت: 17:39